Visitor Stats
Visitor Online : 1
Visits today : 27
Total Visit : 169666
Since : 01/01/2010
Kalendar
April 2014
S M T W T F S
« Mar    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  
Kotak Pesanan
5417 spams blocked
Last Message
4 days, 19 hours
 ago
  • daraanggun : NAK JADI PENGEDAR & STOKIS HUBUNGI 013-2752136
  • Guest_4748 : Kalau sy nak jadi agen pengedar macam mne?
  • eila : xde
  • eila : salam kak nk tanya kalau sy oder sekarang, dpt dlm hari nie jugak kew?
  • Guest_1600 : Mana nak cari produk ni di Temerloh Pahang
  • Guest_3408 : Cmna jika nk msk ahli.jika minum jus dara anggun brpe lm bru dpt rasa kesan :?:
  • daraanggun : SEBARANG PERTANYAAN PM/WHASAP/SMS 013-2752136
  • ayien : kalau sy amik jus dara ngn jamu dara blh ke mkn dua2 tu?
  • Guest_2113 : assalam..klau utk tegangkan payudara and jdi dara blk gtu..elok amik yg mana ?hihihi :grin:
  • Guest_3044 : kt mana sy bole beli kt kotabharu area kubang kerian? :)
  • ida : Nak cubalah...
  • daraanggun : PENGAMBILAN PUTIH COLLAGEN ADA PANTANG LARANGNYA...TIDA K BOLEH AMBIL MINUMAN BERKAFIN DAN BERKABONAT,PERIO D KENA STOP
  • daraanggun : BERMINAT HUBUNGI 013-2752136
  • Guest_2375 : Dah nk hbis 2 kotak...tp xputih2 jg
  • Guest_2375 : Sya dah cba ...tp lau nak putih...sekotak tu xde la jd ptih trus... :???:
  • Guest_1637 : kne minum byk air x? sy wahiza :cry: :cry:
  • Guest_1637 : produk nie kne minum byk air kosong x? :shock: :shock: :roll: :roll:
  • Guest_1314 : nak tnyer kat Brunei ada tak? mcmne nak order?
  • daraanggun : UNTUK SEBARANG PERTAYAAN SMS/WHASSAP/WECH AT..013-2752136
  • Guest_4168 : Assalam...tmpg tnya...putih collagen 2 pown leh gna tuk diet ke?
  • Guest_4402 : hi brpa hr blh cerah?
  • Guest_3874 : Sy mgalami msalah berat badan.. Cafe dara anggun mampu x mnurunkan berat badan saya?
  • Guest_3874 : Salam,sy mengalami msalah berat badan.
  • Guest_4902 : kalau nak beli putih collagen?
  • Guest_4525 : thanks. sy memang mempunyai masalah kulit wajah khususnya pagmentasi..sy akan cuba produk ini..jika bear2 berkesan sy sanggup menjadi agen :grin:
  • Guest_3735 : mesej ke no 014-8358933 - utk order
  • Guest_3735 : saya -wana-mcm mne saya nak order..
  • Guest_4185 : putih :oops:
  • daraanggun : Sanadakan..mazui n beauty
  • Guest_4525 : saya nak cuba tapi adakah agem yang menjual produk ini di sandakan sabah? kalau memang ada kesan untuk saya..saya mahu jadi agen jualan.
  • Guest_4033 : Saya nk cuba
  • daraanggun : Berminat jadi pemborong dan pengedar hubungi 013-272136
  • Guest_2294 : 1 cartoons ado brapa kotak?
  • Guest_1671 : berminat menjadi pemborong, berapa RM perlu ada??
  • Guest_4704 : slm saya berminat nak jadi agen produk jamu dara ni camner erkkk :grin:
+ -
Pautan Facebook


TESTIMONI PUTIH COLLAGEN

1922433_717377541629539_107222441_n

PRODUK PERTAMA BERASASKAN VANILLA DAN OAT..!!RASA YANG AAAAMAT SEDAP..!!
MESRA UNTUK LELAKI DAN WANITA.. TERLAJAK MUJARAB TERLAJAK MENJADI..
KEPUTUSAN DI TANGAN ANDA UNTUK KULIT CERAH DAN GEBU SERTA MAMPU MENAHAN SELERA MAKAN.. WOWW!!! WOWW!!! BELOM COBA BELOM TAHU,DAH COBA TAK CARI LAIN DAH…
+ Kesan seawal 7 hari.
+ Pencerahan kulit lebih pantas
+ Kulit lebih anjal dan gebu
+ Mengaktifkan penghasilan kolagen
+ Anti Penuaan
+ Meningkatkan sistem imunisasi tubuh badan
+ Mengatasi masalah kulit seperti jerawat,
pigmentasi & melasma.
+ Mengurangkan kedutan & garis halus
pada wajah.
+ 60% kulit lebih lembap
+ Membantu masalah kulit
+ Mengatasi masalah keguguran rambut
+ Mengurangkan parut & tompok hitam
+ Mengurangkan cellulite
+ Mengurangkan rekahan pada tumit
+ Mengurangkan stretchmark
+ Melembapkan bibir yang kering
+ Detoxifikasi toksin dalam badan
+ Atasi masalah sakit sendi
+ Menguatkan tulang
+ Menurunkan kadar kolestrol
+ Memberi tenaga & meningkatkan stamina
+ Meningkat pegeluran susu ibu
+ Sesuai untuk lelaki dan wanita

layari www.daraanggun.com

hanya s/m rm59.00
s/s rm63.00
20 sachet x x25gm

Cara pengambilan :1 sachet pagi sebelum sarapan…1sachet malam sebelum tidur..

PANTANG:Tidak digalakan mengambil minuman berkafin dan berkabonat…Mengandung tidak boleh ambil..

PROMOSI…penghantaran percuma bagi semenanjung dan rm8 bagi sabah dan sarawak (percuma bagi pembelian rm100 keatas)

Sekotak jer punnnn sudah putih dan gebu…

layari www.daraanggun.com

KOMEN “PUTIH” SEKARANG DAN SHARE GAMBAR PRODUK INI UTK LAYAK MEMENANGI HADIAH MINGGUAN PUTIH COLLAGEN DARA ANGGUN…..

LOVE UOLSS….

AC MAYBANK 5531 0442 0573 (ENIQWORLD ENTERPRISE)
AC RHB 2030 536000 2038 (ENIQWORLD ENTERPRISE)

BANK IN SEBELUM 4.30 PTG,PENGHANTARAN PADA HARI YANG SAMA…

LEPAS BANK IN ATTACH SLIP KE INBOX/WASSAP KE 013-275 2136 DAN TERUS SEND ALAMAT PENGHANTARAN SERTA NO PHONE… PRODUK AKAN DI POS TERUS KE RUMAH UOLSS TANPA PERLU BERSUSAH PAYAH.. TQ

HUBUNGI CIK DARA DI TALIAN 013-2752136 UNTUK SEBARANG KHIDMAT NASIHAT PERCUMA..JANGAN MALU JANGAN SEGAN… KAMI MENAWARKAN PELBAGAI KHIDMAT NASIHAT SECARA PERCUMA DEMI KEBAIKAN UOLSS…

DAPATKAN PUTIH COLLAGEN SEKARANG!!!

PRODUK TERBARU DARA ANGGUN…TERLAJAK MUJARAB!!! TERLAJAK PUTIH GEBUSSS…

 

1653309_705355339498426_696404112_n

HARGA

SEMENANJUNG =RM59.00

SABAH/SARAWAK =RM63.00

1 KOTAK=20 SACHET

 

Alhamdulillah…setelah sebulan PUTIH COLLAGEN berada di pasaran, dari hari ke hari  kami terima banyak feedback positif  daripada mereka yg  mengamalkannya..kulit menjadi cerah, gebu dan berseri2…Semuanya dengan izin Allah…Ramainya yang bertanya bagaimana rasanya PUTIH COLLAGEN ni..adakah perisa kopi dan soya?? Kalau nak tahu PUTIH COLLAGEN bukan berperisa kopi atau soya tetapi berperisa oat vanila….bila diminum sangat sedap dan banyak khasiat yang kita dapat tau…Haa..meh sini nak bagitahu khasiatnya….

 

PUTIH COLLAGEN…..
Tiada sihir,Tiada ilmu hitam,tiada susuk atau pemujaan luar biasa…itu semua PEMBOHONG!!!

KEPADA YANG INGIN MENJADI PEMBORONG DAN PENGEDAR DIBRUNEI,SABAH, SARAWAK DAN SELURUH MALAYSIA KAMI MENGALU2 KAN..HUBUNGI 013-2752136

Tak perlu susah2… Tiada tandingan.. Sekarang kulit putih boleh di beli dengan putih collegen DARA Anggun Eniqworld Enterprise.. Luar biasa murah!!!!


  *Kesan seawal 7 hari.
  *Pencerahan kulit lebih pantas
  *Kulit lebih anjal dan gebu
  *Mengaktifkan penghasilan kolagen
  *Anti Penuaan
  *Meningkatkan sistem imunisasi tubuh badan
  *Mengatasi masalah kulit seperti jerawat,pigmentasi & melasma.
  *Mengurangkan kedutan & garis halus pada wajah.
  *60% kulit lebih lembap
  *Membantu masalah kulit
  *Mengatasi masalah keguguran rambut
  *Mengurangkan parut & tompok hitam
  *Mengurangkan cellulite
  *Mengurangkan rekahan pada tumit
  *Mengurangkan stretchmark
  *Melembapkan bibir yang kering
  *Detoxifikasi toksin dalam badan
  *Atasi masalah sakit sendi
  *Menguatkan tulang
  *Menurunkan kadar kolestrol
  *Memberi tenaga & meningkatkan stamina
  *Meningkat pegeluran susu ibu
  *Sesuai untuk lelaki dan wanita

PROMOSI…penghantaran percuma bagi semenanjung dan rm8 bagi sabah dan sarawak (percuma bagi pembelian rm100 keatas)

Sekotak jer punnnn sudah putih dan gebu…


 

 

 

 

APA ITU ANGIN DALAM BADAN???

 

Y

 

 

Angin dalam badan adalah berpunca daripada gas yang terdapat di dalam sistem penghadaman atau sistem gastrointestinal yang mengandungi gas yang tidak berbau yang 99 peratus gas buangan dari usus dan gas yang tidak menyenangkan pula mungkin disebabkan oleh gas yang mengandungi sulfur.Ia dilepaskan oleh bakteria yang ada dalam usus besar.

Angin badan disebabkan oleh gas atau angin yang terdapat di dalam sistem penghadaman badan datang daripada dua sumber iaitu daripada udara yang disedut dan juga akibat daripada bakteria yang terdapat  di dalam usus besar.Bakteria ini terjadi akibat gangguan daripada makanan yang tidak dapat di hadamkan dengan baik.

Bagi seseorang yang mempunyai angin dalam badan yang banyak di dalam badan pasti merasa tidak selesa dan merasa sakit-sakit seluruh tubuh badan.Bagi yang mudah menghidap penyakit angin badan ini hendaklah mengubah cara pemakanan seharian iaitu mengurangkan makanan yang menyebabkan angin dalam badan iaitu kacang, sayuran seperti brokoli,kubis, tauge, bawang dan asparagus,buah pir,epal dan pic, manakala bijirin pula adalah roti gandum.Selain itu jauhilah minuman ringan dan jus buah serta minuman dari produk susu.

Bukan itu sahaja malah mereka yang selalu menghidapi masalah angin dalam badan ini di nasihatkan agar banyak minuma air kosong dan kurangkan udara yang anda sedut seperti makan dengan perlahan dan kunyah lebih,elakkan menguyah gula-gula getah dan kurangkan merokok

Jangan biarkan masalah anda berlarutan lagi!!! Cubalah Magic Cream sekarang…masalah angin tiada, anda pasti tersenyum gembira..kehebatannya sangat memukau dan menakjubkan…produk terlaris abad ini..tak cuba tak tahu, dah cuba pasti gembira..

DARA ANGGUN MAGIC CREAM
Dengan ekstrak mulberry DARA ANGGUN MAGIC CREAM membantu anda :
* Mengempiskan perut – memecahkan lemak di bahagian bawah lapisan kulit
* Memecahkan ketulan angin dan membuang toksid di dalam badan
* Mengurangkan masalah selulit dan melancarkan peredaran darah
* Melegakan sakit kepala dan migrain,sakit lutut,sakit pinggang,lenguh-lenguh dan sengal-sengal sendi
* Melegakan semput,batuk serta masalah pernafasan
* Sangat sesuai untuk kanak-kanak yang mempunyai berat badan yang berlebihan (obesiti)

 

huhu

Nak cantik menawan tak?? Nak punggung nampak tegang, payudara montok dan mengiurkan?? Badan selalu naik sebab xboleh kawal selera makan?? Haa…cubalah café + collagen dara anggun..bukan hanya sedap minum, dapat diet lagi sebab kenyang sepanjang hari, badan tidak mudah letih dan paling best cukup lengkap semua yang kita nak…nak tau ape tak?? Hanya Sekotak mampu mengubah penampilan anda!!!!! Ia mengubah impian anda menjadi realiti!! Kulit jadi cantik, punggung & payudara makin cantik bak anak dara dan dapat diet sekali..suami pula pasti bertambah sayang tau…tunggu ape lagi?? Jom oder sekarang!!! Hanya yang dah cuba pasti merasai perubahan yang menakjubkan… CAFÉ + COLLAGEN DARA ANGGUN ADALAH PILIHAN TERBAIK MENGGANTIKAN SUNTIKAN & RAWATAN LASER….

 

BAGI MENAHAN SELERA MAKAN TANPA BERDIET, CUBALAH CAFÉ+ COLLAGEN SEKARANG…RAMAI YANG DAH MENCUBANYA DAN SANGAT BERPUASHATI DENGAN HASIL YANG DIPEROLEHI…

KANDUNGAN :
Habbatussauda,Mirifica,Madu Asli Kopi Arabica,Ginseng,Herba Terpilih,Krimer Tanpa Lemak dan Kolagen.

Fungsi & Kebaikkan :
– Meningkatkan tenaga
– Mencantikkan kulit
– Awet muda
– Menegangkan otot-otot punggung dan payudara
– Menahan selera makan
– Sesuai untuk yang mengalami kencing manis ( Diabetis )

 

TESTIMONI KULIT KUSAM & JERAGAT

 

HF

 

Selepas penggunaan set percubaan SET PENCERAHAN NORMAL & JERAGAT DARA ANGGUN…haa memang ketara hasilnya ~~~ CERAH, GEBU, KULIT KUSAM TIADA DAN JERAGAT HILANG~ mereka sudah mencubanya..yang belum cuba jom cepat dapatkannya sekarang!!! Sangat berbaloi2 uolls…tunggu ape lagi??? Nak cantik jangan berkira sangat..harganya pun sangat2 berpatutan..

 

1-    REPAIR TONER

Toner yang diperkaya dengan asid sitrik untuk merangsang proses pengelupasan. Berkesan untuk menutup pori-pori terbuka pada wajah. Dapat menyelesaikan masalah kulit berpigmentasi dan parut jerawat.

 

2-    NIGHT REPAIR

Formula baru berasaskan ekstrak asam jawa yang bertindak lembut untuk mematikan bakteria jerawat, tanda-tanda hitam dan putih. Digunakan pada setiap malam untuk memutih dan menggebukan kulit wajah.

 

3-    SOUL CREAM

Soul cream bertindak untuk menanggalkan pigmentasi pada kulit terbukti menghaluskan kulit. Pigmentasi akan menjadi pudar dalam beberapa minggu sahaja. Pakai di waktu malam sahaja.

 

4-    Day CREAM

Day cream bertindak sebagai ejen pelindung kulit daripada sinaran uv dan melambatkan proses penuaan, juga dapat melindungi daripada habuk dan debu dari menusuk ke pori2 kulit.

 

5-    CARROT SOAP

Membantu mempercepatkan proses rejuvenasi kulit selain bertindak melembut dan membersihkan kulit dengan kandungan ekstrak carrot dan betik berkesan  untuk menghilangkan parut, memutih serta menanggalkan kesan pigmentasi pada kulit

 

KEBAIKAN KACANG HIJAU KEPADA KESIHATAN

 

manfaat-kacang-hijau

 

Mencegah Penyakit Jantung

Kacang hijau mengandungi serat tinggi yang berfungsi membersihkan saluran pencernaan, meningkatkan gerak peristaltik usus , serat juga berperan dalam menurunkan kadar kolesterol jahat dalam tubuh, sehingga efektif untuk mencegah penyakit kardiovaskular seperti jantung dan stroke.

Mencegah Anemia
Diperkaya dengan zinc dan zat besi menjadikan kacang hijau sebagai makanan pilihan untuk mengatasi anemia, membantu keseimbangan hormon dan sistem kelenjar, serta menjaga metabolisme tubuh.

Membantu Pertumbuhan
Kacang hijau mengandung protein lengkap yang membantu pertumbuhan dan pembentukan sel-sel tubuh, iaitu sel-sel organ, otot, dan otak.
Membantu Penyerapan Nutrisi
Penelitian mengungkapkan bahwa kekurangan vitamin B1 menyebabkan metabolisme melambat sehingga proses penyerapan nutrisi dari makanan tidak berjalan maksimal. Kandungan vitmin B1 dan enzim-enzim aktif pada kacang hijau dapat memperbaiki kondisi ini dengan meningkatkan penyerapan nutrisi dan metabolisme tubuh.

HOT ITEM!!

WANITA PERLU MENCUBANYA…
SANGAT BERKESAN…
PRODUK PALING LARIS…

 

nb

 

USIA MAKIN MENINGKAT…pungung dah tak tengang dan menarik…payudara pula dah mula kendur sana sini, kulit kusam dan tak berseri!!! Bila suami mula menjeling perempuan lain, mula lah rasa risau dan takut…haaa…kaum hawa di luar sana tu, ape tunggu lagi, jangan biarkan dirimu terus dirundum kesedihan akibat usia yang meningkat…jangan risau, cuba JUS DARA ANGGUN sekarang!!! Pungung yang dulu kurang menarik kembali montok dan mengiurkan, payudara yang kendur kembali tegang, anjal dan mantap malah muka semakin cantik dan awet muda…suami pasti tertawan dan anda kelihatan macam anak dara..ASET wanita sangat penting untuk kecantikan dan kebahagiaan keluarga..anda mampu mengubahnya…ramai wanita dah mencubanya dan sangat berpuas hati..apa tunggu lagi, jom dapatkan sekarang di pasaran!!!

HAID TAK TERATUR DAN CARA  ATASINYA

news6  Ini adalah penyakit yang dipanggil Endometriosis. Endometriosis terjadi apabila darah haid mengalir tidak lancar dan melimpah ke belakang atau dalam rahim.Endometriosis boleh menyebabkan pelbagai penyakit seperti sakit ketika haid, darah haid tidak teratur, pendarah tidak menentu dan sebagainya..

Haid tidak teratur!

PUSINGAN HAID YANG TIDAK TERATUR, IALAH PUSINGAN YANG KURANG DARIPADA 25 HARI ATAU LEBIH DARIPADA 35 HARI. INI DIANGGAP TIDAK TERATUR, ADA SETENGAH WANITA HAIDNYA DATANG DUA ATAU TIGA BULAN SEKALI. KEADAAN INI SERING BERLAKU DI KALANGAN ANAK ANAK GADIS YANG BARU MASUK KE ALAM REMAJA ATAU WANITA YANG HAMPIR PUTUS HAID. KEADAAN INI BUKANLAH SATU PENYAKIT TETAPI HANYA DISEBABKAN OLEH GANGGUAN HORMON. WANITA YANG MENGALAMI MASALAH INI ADALAH KURANG SUBUR KERANA IA KURANG MENGELUARKAN BENIH.

Kini anda mempunyai cara yang selamat untuk merawat HAID tidak teratur :

Dengan cara yang selamat. ? Tanpa kesan sampingan ? 100% daripada bahan semulajadi Jadi??? Apa tindakan anda?? mahu biarkan sahaja masalah ini atau lakukan sesuatu sebelum parah?? Jom kita try guna JUS DARA ANGGUN sekarang dan maslalah anda pasti dapat diselesaikan…

KHASIAT DAN KESAN DALAMAN :

- Awet muda – Mencegah kanser payudara dan rahim

- Membantu punggung dan payudara lebih tegang dan padat

- Membantu mengetatkan pintu vagina dan mengembalikan rahim pd bentuk asal

- Melegakan masalah sengugut

- Mengstabilkan pengaliran darah dalam badan

- Melegakan masalah keputihan dan haid tidak teratur

- Memecahkan lemak dan mengurangkan kadar kolestrol dalam badan

KHASIAT DAN KESAN LUARAN :

- Menyerikan kulit dan kelihatan cantik berseri

- Mengurangkan kedutan kulit terutama di sekitar payudara

- Membantu rambut agar tidak cepat beruban

- Membantu melebatkan rambut dan menghitamkan rambut

- Membantu merawat tumit yang merekah

PRODUK TERLARIS DI PASARAN!!!!

1451483_672576286109665_79770607_n
HOT ITEM!!!
Tak rugi cuba DARA ANGGUN CAFÉ + COLLAGEN tau..bukan hanya sedap diminum jer tapi anda akan kekal bertenaga sepanjang hari walaupun xmakan nasi seharian..haa…bukan tu aje tau, CAFÉ ni juga telah diperkaya dengan gabungan HABBATUSSAUDA, MIRIFICA, MADU ASLI, KOPI ARABICA, GINGSENGSENG, HERBA TERPILIH, KRIMER TANPA LEMAK DAN KOLAGEN boleh menjadikan kulit kita cantik, pungung dan payudara pun tegang…macam kita sedia maklum macam2 penyakit datang xkira la tua atau muda, akibat pemakanan dan kurang aktif menjadikan kita mudah letih, dan pelbagai penyakit datang..Tapi dengan mengamalkan CAFÉ ni, badan yang mudah letih dan penyakit diabetis dapat diatasi tau…bagi yang nak berdiet tu sangat sesuai la sebab café ni dapat menahan kita daripada makan banyak…jadi ape tunggu lagi, jom cuba sekarang…dah cuba pasti jatuh cinta..
Siapa yang digalakkan mengambil produk ini?

• Mereka yang mempunyai masalah penyakit DIABETIS
• Pengguna yang mengalami SELERA MAKAN TAPI NAK DIET
• Pengguna yang ingin menjaga kesihatan dalaman agar tetap sihat dan bertenaga
• Mereka yang inginkan punggungung dan payudara anjal 
• Pengguna yang nak kekal cantik dan awet muda

DAUN SIREH UNTUK KESIHATAN

 

download

 

Mengatasi  gatal-gatal dan alergi
Tumbuk sampai halus enam helaidaun sirih ditambah satu potong jahe kuning dan satu setengah sendok minyak kayu putih. Kemudian digosokkan hasil tumbukan ketiga bahan tersebut pada bagian tubuh yang gatal.
Menghilangkan bau mulut.
Daun sirih dicuci sampai bersih kemudian dikunyah selama beberapa menit. Rutin dilakukan sebanyak 2-3 kali sehari.
Jika anda tidak mau mengunyah daun sirih, ada cara lain yang bisa anda lakukan yaitu dengan cara berkumur menggunakan air hasil rebusan 6 daun sirih yang dicampur dengan dua gelas air. Lakukan setiap pagi dan sore hari atau dua kali sehari. Selain untuk menghilangkan bau mulut, berkumur atau mengunyah daun sirih juga bermanfaat untuk membunuh bakteri dalam mulut dan menguatkan gigi.
Untuk Pembengkakan gusi
Rebus  6 helai daun sirih ke dalam 3 gelas air sampai mendidih.  Hasil rebusan kemudian didinginkan dan disaring kemudian ditambah sedikit garam. Selanjutnya adalah gunakan ramuan ini untuk berkumur sebanyak 3 kali dalam satu hari.
Pendarahan gusi
Rebuh sepuluh lembar daun sirih ke dalam 5 gelas air hingga mendidih. Dinginkan kemudian disaring dan gunakan untuk berkumur.
Menghilangkan bau badan
Rendam 3 lembar daun sirih ke dalam setengah gelas air panas dan tambahkan kurang lebih satu sendok gula. Tunggu sampai hangat kemudian baru diminum.
Bronkitis
7  helai daun sirih dihaluskan kemudian dicampur dengan 1 buah gula batu dan rebus ke dalam dua gelas air sampai tersisa setengahnya. Hasil rebusan tersebut kemudian disaring dan diminum sebanyak 3 kali sehari.
Radang Tenggorokan
Tiga helai daun sirih direndam ke dalam satu gelas air panas. Tunggu sampai suam kemudian gunakan untuk berkumur dengan kepala menghadap ke atas. Rasakan air sirih tersebut sampai ke pangkal tenggorokan. Lakukan setiap hari sebanyak tiga kali sehari.
Membantu Jantung
Potong sampai kecil-kecil lima lembar daun sirih kemudian direbus ke dalam 4 gelas. Tunggu sampai mendidih dan tersisa separuhnya atau tinggal 2 gelas saja. Saring hasil rebusan dan minum sebanyak dua kali dalam satu hari.
Menghilangkan bau badan 
Lima lembar daun sirih direbus ke dalam dua gelas air. Tunggu sampai mendidih dan tinggal tersisa satu gelas saja. Saring hasil rebusan tersebut dan minum pada siang hari.
Menyembuhkan Luka bakar 
5 lembar daun sirih dicuci sampai bersih kemudian diperash Air perahan  tersebut kemudian dicampur dengan madu. Letakkan pada kulit yang terkena luka bakar.
Bisul 
Tumbuk daun sirih secukupnya sampai halus kemudian letakkan pada bagian sekeliling yang terkena bisul. Jangan lupa dibalut supaya ramuan daun sirih tersebut tidak lepas dan bisa bekerja dengan efektif.
Mata Gatal dan Merah 
Rebus 6 helai daun sirih yang masih muda ke dalam satu gelas air. Hasil rebusan setelah dingin kemudian digunakan untuk mencuci mata sebanyak 3 kali dalam satu hari.

 

Nombor Akaun

Nombor Akaun
ENIQ WORLD ENTERPRISE
ads 100
RHB : 20305360002038
ads 100
MAYBANK : 553104420573

Iklan Dara Anggun

bermula 04/2013 - 03/2014

ads 100

Stokis Bergerak
Sila hubungi untuk mendapat khidmat stokis bergerak kami
ads 100
Perkhidmatan

ads 100

ads 100